Optymalizacja sklepu internetowego dotyczy kilku kluczowych elementów, które przekładają się na poziom sprzedaży. Zdarza się, że na pozór drobne błędy lub niedopatrzenia w znacznym stopniu zmniejszają sprzedaż oraz konwersję lub zniechęcają użytkowników do finalizacji zakupów i zwiększają skalę porzuceń koszyka.
Wykorzystując narzędzia analityczne oraz nasze wieloletnie doświadczenie znajdziemy i poprawimy elementy obniżające sprzedaż w twoim sklepie internetowym.
Jeżeli chcesz skorzystać z potencjału wyszukiwarki Google twój sklep musi być dostosowany do wymagań Google. Każda podstrona twojego sklepu zostanie oceniona przez algorytm Google. Im lepiej wypadniesz tym więcej pozyskasz klientów z organicznych wyników wyszukiwania.
Tak jak każdy program tak i algorytm Google działa według określonych schematów i scenariuszy, które są ściśle strzeżoną tajemnicą. Przez wiele lat świadczenia usług optymalizacji i pozycjonowania sklepów internetowych odkryliśmy wiele faktorów rankingowych, które wpływają na poprawę oceny sklepu przez algorytm Google, a co za tym idzie na wyświetlanie go na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i wiedzy w zakresie optymalizacji SEO oraz pozycjonowania sklepów internetowych! Zacznij pozyskiwać klientów z wyszukiwarki Google. Zapytaj o cenę pozycjonowania i optymalizacji.
Korzyści i zalety naszej oferty SEO dla sklepów internetowych:
“Content is the King” – jeśli nie spotkaliście się z tym sformułowaniem w odniesieniu do SEO to koniecznie przeczytajcie kilka poniższych zdań.
Google oceniając podstrony pobiera zawartość w postaci HTML. W pierwszej kolejności oceniana jest treść i na jej podstawie określane hasła kluczowe pasujące do podstrony.
Tylko dlaczego Google ocenia jedną podstronę wyżej od drugiej na te same hasła kluczowe?
Dzieje się tak ponieważ w treści podstrony występują hasła kluczowe we właściwych miejscach, znacznikach HTML, wielkości oraz z odpowiednią częstotliwością wystąpień. Znaczenie ma także typografia!
Są to dla nas zagadnienia dobrze znane, które opracowujemy na co dzień.
Do optymalizacji treści musisz posiadać wiedzę i doświadczenie, a także odpowiednie narzędzia, które pozwolą Ci wybrać najbardziej dochodową pulę haseł kluczowych oraz umożliwią monitorowanie wprowadzonych zmian.
Jeśli zawartość podstron zostanie zoptymalizowana w niewłaściwy sposób sklep może spaść w wynikach wyszukiwania Google – dzieję się tak w przypadku np.: kanibalizacji haseł kluczowych, która ma miejsce gdy optymalizacja wykonana jest bez właściwej strategii i monitorowania efektów.
Prace przeprowadzamy według sprawdzonych strategii content buildingu. Wybieramy to co najlepsze dla sklepów naszych klientów. Dbamy aby przygotowane zmiany w treści oprócz optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google niosły także przekaz marketingowy i zachęcały do zapoznania się z opisami produktów oraz dokonania do zakupu.
Sklep internetowy oprócz dobrej jakości treści i linków przychodzących musi spełniać wymagania techniczne stawiane przez Google. Optymalizację przeprowadzamy według wytycznych Google dla webmasterów, które mają na celu
Sklepy internetowe, w których przeprowadziliśmy optymalizację techniczną SEO w krótkim czasie zaczęły zwiększać zasięgi w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Istotnym elementem, który musi być zoptymalizowany w twoim sklepie internetowym to profil linków przychodzących. Google przykłada dużą wartość do treści ale bardzo ważnym sygnałem o popularności sklepu są linki do niego kierujące. Jeśli użytkownicy trafią na ciekawy artykuł na blogu to podzielą się nim ze znajomymi np.: w social mediach, na blogu, itp. Jest to tzw. naturalny link building. Im więcej dobrej jakości linków przychodzących tym wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania zajmie twój sklep.
Niewłaściwy profil linków przychodzących obniży rankingi sklepu internetowego. Naszym zadaniem jest odbudowanie profilu linków lub zaprojektowanie strategii pozyskiwania linków, który będzie możliwie jak najbardziej zbliżony do naturalnego. Zaplanujemy pozyskiwanie linków z pokryciem w sezonowości oferty oraz gorącymi okresami sprzedaży.
Podczas optymalizacji profilu linków przeanalizujemy i poprawimy:
Każdy kto korzysta ze sklepów internetowych jest ich użytkownikiem i ma swoje odczucia dotyczące nawigacji, wyszukiwania i obsługi.
Każdy sklep internetowy dąży do zwiększania zadowolenia użytkowników co przekłada się na poziom sprzedaży. Jeśli właściwie odczytasz przyzwyczajenia, problemy użytkowników oraz ich potrzeby i dostosujesz do nich swój sklep internetowy to z pewnością zwiększysz sprzedaż.
Nasza usługa optymalizacji użyteczności w sklepie internetowym polega na dostosowaniu struktury, przekazywania informacji do potrzeb użytkowników. Tak aby odnalazł produkty, które są mu potrzebne, a następnie dokonał zakupu.
Sklep internetowy z dobrą użytecznością zapewni Ci zwiększenie konwersji oraz wartości pojedynczego zakupu.
Wygląd, właściwe umiejscowienie czy kolor elementów CTA (Call To Action) mają wpływ na postrzeganie zawartości przez użytkownika oraz podejmowanie decyzji.
W przypadku sklepu internetowego każda jego ‘część’ ma swoje zadanie.
Na stronie kategorii użytkownik musi mieć możliwość łatwego odnalezienia funkcjonalności służących do zawężenia wyszukiwania produktów np.: za pomocą filtrowania.
Natomiast będąc na stronie produktu użytkownik musi zauważyć:
Przeanalizujemy twój sklep i określimy miejsca krytyczne, które mogą powodować problemy, a następnie naprawimy je i przetestujemy.
Jak widzisz w sklepie internetowym jest wiele elementów, które należy zoptymalizować. Podczas projektowania szablonu graficznego wiele z tych elementów uwzględniamy dzięki czemu nasze szablony graficzne możemy skutecznie pozycjonować i zwiększyć sprzedaż.
Jeśli szukasz zoptymalizowanego i ładnego szablonu do swojego sklepu to sprawdź naszą ofertę szablonu graficznego do oprogramowania KQS.store
Ⓒ 2022 KQS Design Wszelkie Prawa Zastrzeżone