Optymalizacja sklepu internetowego

KQS.store

Optymalizacja sklepu internetowego dotyczy kilku kluczowych elementów, które przekładają się na poziom sprzedaży. Zdarza się, że na pozór drobne błędy lub niedopatrzenia w znacznym stopniu zmniejszają sprzedaż oraz konwersję lub zniechęcają użytkowników do finalizacji zakupów i zwiększają skalę porzuceń koszyka.

Wykorzystując narzędzia analityczne oraz nasze wieloletnie doświadczenie znajdziemy i poprawimy elementy obniżające sprzedaż w twoim sklepie internetowym.

Optymalizacja SEO w sklepie internetowym KQS.store

Jeżeli chcesz skorzystać z potencjału wyszukiwarki Google twój sklep musi być dostosowany do wymagań Google. Każda podstrona twojego sklepu zostanie oceniona przez algorytm Google. Im lepiej wypadniesz tym więcej pozyskasz klientów z organicznych wyników wyszukiwania.

Szatę graficzną sklepu internetowego zmieniliśmy 24 czerwca/ Już tydzień później widoczny był wyraźny wzrost ilości haseł kluczowych w Google (zmierzone narzędziem senuto.com)

Tak jak każdy program tak i algorytm Google działa według określonych schematów i scenariuszy, które są ściśle strzeżoną tajemnicą. Przez wiele lat świadczenia usług optymalizacji i pozycjonowania sklepów internetowych odkryliśmy wiele faktorów rankingowych, które wpływają na poprawę oceny sklepu przez algorytm Google, a co za tym idzie na wyświetlanie go na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.

Skorzystaj z naszego doświadczenia i wiedzy w zakresie optymalizacji SEO oraz pozycjonowania sklepów internetowych! Zacznij pozyskiwać klientów z wyszukiwarki Google. Zapytaj o cenę pozycjonowania i optymalizacji.

Korzyści i zalety naszej oferty SEO dla sklepów internetowych:

  • bieżące dostosowywanie do często zmieniających się wytycznych Google (tzw. update algorytmu)
  • budowanie i optymalizowanie zawartości sklepu internetowego
  • elastycznie i kompleksowo dobierane hasła kluczowe, które zapewniają najwyższą sprzedaż
  • szukamy i pozyskujemy dobrej jakości linki
  • elastyczne pozycjonowanie dla branż z wyraźną sezonowością oferty
  • łączymy pozycjonowanie i optymalizację z innymi działaniami z zakresu e-Marketingu co zapewnia zwiększenie konwersji
  • nie wymagamy wiązania się z nami długoterminowymi umowami – nasze pozycjonowanie jest tak skuteczne, że klienci pozostają z nami na długo

Optymalizacja zawartości sklepu online

“Content is the King” – jeśli nie spotkaliście się z tym sformułowaniem w odniesieniu do SEO to koniecznie przeczytajcie kilka poniższych zdań.

Google oceniając podstrony pobiera zawartość w postaci HTML. W pierwszej kolejności oceniana jest treść i na jej podstawie określane hasła kluczowe pasujące do podstrony.

Tylko dlaczego Google ocenia jedną podstronę wyżej od drugiej na te same hasła kluczowe?

Dzieje się tak ponieważ w treści podstrony występują hasła kluczowe we właściwych miejscach, znacznikach HTML, wielkości oraz z odpowiednią częstotliwością wystąpień. Znaczenie ma także typografia!
Są to dla nas zagadnienia dobrze znane, które opracowujemy na co dzień.

Jak zoptymalizujemy treść w sklepie internetowym?

  • za pomocą narzędzi (np.: Senuto, Planner Google, Google Trends, Semstorm) określimy pulę haseł kluczowych dla podstrony kategorii, produktu lub wpisu na blogu,
  • przygotujemy korekty oraz jeśli zajdzie taka potrzeba rozbudujemy treść aby hasła kluczowe miały w niej pokrycie,
  • wprowadzimy zmiany na podstronach,
  • wykorzystamy linkowanie wewnętrzne w celu poprawienia widoczności sklepu na dodatkowe hasła kluczowe,
  • będziemy monitorowali pozycje i zasięgi w wyszukiwarce Google za pomocą Google Analytics oraz Senuto
  • przeprowadzimy reoptymalizację aby uzyskać maksymalny efekt

Do optymalizacji treści musisz posiadać wiedzę i doświadczenie, a także odpowiednie narzędzia, które pozwolą Ci wybrać najbardziej dochodową pulę haseł kluczowych oraz umożliwią monitorowanie wprowadzonych zmian.
Jeśli zawartość podstron zostanie zoptymalizowana w niewłaściwy sposób sklep może spaść w wynikach wyszukiwania Google – dzieję się tak w przypadku np.: kanibalizacji haseł kluczowych, która ma miejsce gdy optymalizacja wykonana jest bez właściwej strategii i monitorowania efektów.

Prace przeprowadzamy według sprawdzonych strategii content buildingu. Wybieramy to co najlepsze dla sklepów naszych klientów. Dbamy aby przygotowane zmiany w treści oprócz optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google niosły także przekaz marketingowy i zachęcały do zapoznania się z opisami produktów oraz dokonania do zakupu.

Optymalizacja techniczna SEO

Sklep internetowy oprócz dobrej jakości treści i linków przychodzących musi spełniać wymagania techniczne stawiane przez Google. Optymalizację przeprowadzamy według wytycznych Google dla webmasterów, które mają na celu

  • ułatwienie indeksacji podstron
  • właściwe interpretowanie zawartości przez Google
  • usunięcie błędów zgłoszonych w Google Search Console
  • poprawienie użyteczności

Sklepy internetowe, w których przeprowadziliśmy optymalizację techniczną SEO w krótkim czasie zaczęły zwiększać zasięgi w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Podczas optymalizacji technicznej SEO zadbamy o:

  • prawidłową i czytelną dla Google Bota nawigację
  • szybkość wczytywania elementów strony
  • poprawę bezpieczeństwa
  • odpowiednie wykorzystanie wysoko ocenianych przez Google znaczników HTML
  • wprowadzenie dodatkowych elementów zwiększających ilość informacji o produktach pobieranych przez Google tzw. Dane Strukturalne
  • wykorzystanie przekierowań oraz meta tagów do usunięcia powielonej treści oraz poprawnego indeksowania

Optymalizacja profilu linków

Istotnym elementem, który musi być zoptymalizowany w twoim sklepie internetowym to profil linków przychodzących. Google przykłada dużą wartość do treści ale bardzo ważnym sygnałem o popularności sklepu są linki do niego kierujące. Jeśli użytkownicy trafią na ciekawy artykuł na blogu to podzielą się nim ze znajomymi np.: w social mediach, na blogu, itp. Jest to tzw. naturalny link building. Im więcej dobrej jakości linków przychodzących tym wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania zajmie twój sklep.

Niewłaściwy profil linków przychodzących obniży rankingi sklepu internetowego. Naszym zadaniem jest odbudowanie profilu linków lub zaprojektowanie strategii pozyskiwania linków, który będzie możliwie jak najbardziej zbliżony do naturalnego. Zaplanujemy pozyskiwanie linków z pokryciem w sezonowości oferty oraz gorącymi okresami sprzedaży.

Podczas optymalizacji profilu linków przeanalizujemy i poprawimy:

  • źródła linków
  • jakość linków
  • anchory czyli hasła linkujące do podstron
  • rozłożenie linkowania do sklepu
  • rodzaje linków

Optymalizacja UX i UI

Optymalizacja użyteczności sklepu internetowego

Każdy kto korzysta ze sklepów internetowych jest ich użytkownikiem i ma swoje odczucia dotyczące nawigacji, wyszukiwania i obsługi.

Każdy sklep internetowy dąży do zwiększania zadowolenia użytkowników co przekłada się na poziom sprzedaży. Jeśli właściwie odczytasz przyzwyczajenia, problemy użytkowników oraz ich potrzeby i dostosujesz do nich swój sklep internetowy to z pewnością zwiększysz sprzedaż.

Nasza usługa optymalizacji użyteczności w sklepie internetowym polega na dostosowaniu struktury, przekazywania informacji do potrzeb użytkowników. Tak aby odnalazł produkty, które są mu potrzebne, a następnie dokonał zakupu.

Sklep internetowy z dobrą użytecznością zapewni Ci zwiększenie konwersji oraz wartości pojedynczego zakupu.

Optymalizacja UI

Wygląd, właściwe umiejscowienie czy kolor elementów CTA (Call To Action) mają wpływ na postrzeganie zawartości przez użytkownika oraz podejmowanie decyzji.

W przypadku sklepu internetowego każda jego ‘część’ ma swoje zadanie.

Na stronie kategorii użytkownik musi mieć możliwość łatwego odnalezienia funkcjonalności służących do zawężenia wyszukiwania produktów np.: za pomocą filtrowania.
Natomiast będąc na stronie produktu użytkownik musi zauważyć:

  • funkcjonalność zakupową czyli cenę, atrybuty do wyboru jeśli takie są ustawione, przycisk dodania do koszyka
  • informacje wspomagające decyzję zakupową m.in.: kontakt z konsultantem w przypadku wątpliwości, ceny przesyłek
  • opis produktu lub zdjęcia – w zależności od rodzaju produktu użytkownik może podjąć decyzję o zakupie na podstawie szczegółowego opisu produktu (gdy wygląd jest drugorzędny) lub na podstawie zdjęcia (np.: odzież, biżuteria, itp)

Przeanalizujemy twój sklep i określimy miejsca krytyczne, które mogą powodować problemy, a następnie naprawimy je i przetestujemy.

Optymalizacja ścieżki zakupowej i konfiguracji KQS.store

Optymalizacja Google Core Web Vitals w KQS.store

KQS store Optymalizacja Core Web Vitals czyli szybkość ładowania strony w Google

Jak widzisz w sklepie internetowym jest wiele elementów, które należy zoptymalizować. Podczas projektowania szablonu graficznego wiele z tych elementów uwzględniamy dzięki czemu nasze szablony graficzne możemy skutecznie pozycjonować i zwiększyć sprzedaż.

Jeśli szukasz zoptymalizowanego i ładnego szablonu do swojego sklepu to sprawdź naszą ofertę szablonu graficznego do oprogramowania KQS.store

Ⓒ 2022 KQS Design Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i wykonanie strony internetowej dotSell Projektowanie stron i pozycjonowanie w Google

Zapytaj o ofertę