Prosty sposób zwiększenia zysków z jednej transakcji w sklepie internetowym

Sprzedawaj więcej w swoim sklepie

Każdy właściciel sklepu internetowego dąży do zmaksymalizowania zysku z jednej transakcji czyli sprzedania jednemu użytkownikowi maksymalnie dużej ilości produktów. Jest to bardzo naturalne i pozytywne podejście do biznesu. Można to osiągnąć w dość prosty sposób – wykorzystując dwie techniki marketingowe:

Cross-selling

jest to tzw. sprzedaż krzyżowa polegająca na zaproponowaniu użytkownikowi produktów komplementarnych (uzupełniających)

Up-selling

jest to tzw. sprzedaż dodatkowa, gdzie użytkownikowi przedstawiamy podobne produkty lub jego warianty ale o wyższym standardzie, z lepszym wyposażeniem i w wyższej cenie

Jak wprowadzić Cross-selling i Up-selling w sklepie na oprogramowaniu KQS.store

Oprócz kilku dłuższych chwil, które będziesz musiał poświęcić na przypisanie odpowiednich powiązań między produktami właściwie nie potrzebujesz żadnych dodatkowych rozwiązań – wszystkie potrzebne funkcjonalności czekają w KQS.store na wykorzystanie.

Poniżej zobaczysz jak wykorzystaliśmy te techniki w jednym z wykonanych przez nas sklepów internetowych (bestagd.pl)

Do techniki Cross-selling wykorzystaj ‚Akcesoria’, które od wersji KQS 4.4 są dostępne w wersji podstawowej oprogramowania. Jako akcesoria do produktu możemy dodać produkty, które:

  • są uzupełnieniem: np.: baterie, przewody, itp jeśli brakuje ich w zestawie,
  • stanowią dodatkowe wyposażenie: np.: szczotka do myjki ciśnieniowej, której nie ma w podstawowym zestawie,
  • poprawiają działanie lub zwiększają komfort użytkowania produktu: np.: smar do łańcucha, nakładka do żelazka,
  • będą potrzebne w czasie eksploatacji: np.: dodatkowe worki do odkurzacza, ścierki do monitora.

Do wdrożenia Up-selling’u wykorzystaj funkcjonalność KQS.store o nazwie ‚Produkty pokrewne’. Możesz powiązać z produktem głównym dowolne produkty znajdujące się w sklepie. Tworząc powiązanie produktów możesz określić czy ma być utworzone powiązanie wsteczne – wygląda to następująco:

do produktu głównego A dodajemy produkt dodatkowy B … jeśli utworzymy z powiązaniem wstecznym to wchodząc na podstronę produktu A użytkownik jako produkt pokrewny zobaczy produkt B, a wchodząc na podstronę produktu B zobaczy jako produkt pokrewny produkt A.

Takie rozwiązanie pozwala na szybsze tworzenie większej ilości powiązań ale daje nam mniejszą kontrolę wyświetlanych produktów pokrewnych. Dlatego lepiej jeśli będziesz tworzył powiązania produktów pokrewnych bez powiązania wstecznego … wtedy produkt pokrewny B będzie widoczny na podstronie produktu głównego A, na podstronie produktu B produktu pokrewnego A nie będzie.

Jest to nieco bardziej czasochłonne rozwiązanie ale pozwala na dokładne określenie powiązań produktów, a jest to kluczem do sukcesu techniki Up-selling.

Właściciele sklepów popełniają drobny błąd podczas wykorzystywania Up-selling’u – zbyt dosłownie trzymają się pokazywania ‚droższych modeli’ zapominając o mentalności polskich ‚zakupowiczów’ (jakby nie patrzeć wychowanych na Allegro, gdzie poszukują super okazji), którzy często nie są w stanie zapłacić za znaleziony/oglądany produkt ale jeśli pokażesz im, że jest podobny produkt o zbliżonych możliwościach i w nieco słabszej wersji ale kosztuje o XX zł mniej to jest szansa, że jednak zostanie twoim klientem, dokona zakupu (nie stracisz potencjalnego klienta, którego nie było stać na produkt w wyższej cenie) a jeśli w kupionym przez niego produkcie pojawią się produkty z Cross-selling to może uda Ci się nieco zwiększyć wartość transakcji 🙂

Lepsza sprzedaż nieco tańszego produktu niż stracona transakcja!