Dlaczego wdrożenie mechanizmu Consent Mode v2 jest szczególnie istotne w sklepach internetowych?
1. Spadek skuteczności reklam Google oraz blokada konta
W przypadku braku wdrożonego mechanizmu Consent Mode Google przestanie personalizować reklamy (remarketing), nie będzie zliczał konwersji z reklam Google Ads, a finalnie może zablokować konto reklamowe.
2. Kary finansowe
Kara wynikająca z RODO za niewłaściwe przetwarzanie plików cookies może wynieść do 4% rocznego przychodu firmy.
Rozwiązania zgodne z wymaganiami Google Consent Mode v2
Korzystam z dwóch certyfikowanych przez Google dostawców rozwiązań do zarządzania zgodami marketingowymi. Oba spełniają wymagania Google Consent Mode v2 i zapewniają zbieranie niezbędnych danych oraz automatyczne blokowanie skryptów.
Różnią się parametrami determinującymi wysokość opłat.
CookieBot
Wysokość opłaty abonamentowej wynika z ilości podstron serwisu. Rozwiązanie polecamy niewielkim i średnim sklepom, które mogą skorzystać z pakietu Small lub Medium. Opłata abonamentowa rozliczana jest co miesiąc.
Jako certyfikowany Partner CookieBot posiadam dla moich klientów 10% zniżki na opłatę abonamentową.
Cookie-Script
Rozwiązanie, które polecam właścicielom dużych sklepów internetowych lub posiadających więcej niż jeden sklep. Cookie-Script posiada licencję wielodomenową – im większa ilość domen tym niższa opłata abonamentowa za domenę. Opłata abonamentowa rozliczana jest w cyklu rocznym (płatność za rok).
Pełne wsparcie dla rozporządzenia o ochronie danych osobowych (General Data Protection Regulation, GDPR) jest dostępne w pakiecie PLUS
Instalacja i konfiguracja narzędzi Google oraz innych firm
Na co dzień zajmuję się szeroko rozumianym marketingiem w ecommerce i korzystam z konwersji Google Ads, Google Analytics z rozszerzeniem ecommerce, Facebook Pixel itp. do mierzenia oraz śledzenia zachowań użytkowników sklepów. Z oprogramowania KQS.store pobieram wszystkie niezbędne dane, które są obsługiwane przez zdarzenia Google Analytics oraz konwersje Google Ads. Dzięki temu możliwe jest znalezienie słabych punktów oferty lub UX sklepu oraz wykorzystanie mocnych stron oferty sklepu.
Posiadam rozwiązanie umożliwiające przekazywanie danych o zdarzeniach z KQS.store do Google Tag Managera tj.
– zakup (purchase)
– produkt (view_item)
– lista produktów / kategoria (view_item_list)
– lista wyszukiwania (view_search_results)
– dodanie do koszyka (add_to_cart)
– konwersja z informacjami o wartości
– remarketing z parametrami
Jeśli potrzebujesz zaimplementowania zbierania zgód marketingowych zgodnych Google Consent Mode v2 lub wdrożenia profesjonalnej analityki to skontaktuj się ze mną